Cztery gwiazdki w twoim domu. Jak zadbać o gości w hotelowym stylu? |
Wpisany przez S.Z. |
piątek, 22 marca 2019 13:03 |
Cztery gwiazdki w twoim domu. Jak zadbać o gości w hotelowym stylu? Są takie osoby, którym najchętniej przychyliłbyś nieba. Na wieść o ich wizycie ogarnia cię radość, a w drugiej kolejności... panika. Zwykłe sprzątanie i naszykowanie czystej pościeli nie wystarczy, gdy chcesz rozpieścić wyjątkowych gości. Dominika Ługowska, Kierownik Pionu Hotelowego w Zamku Topacz, doradza jak sprawić, by bliscy poczuli się w Twoim domu jak w luksusowym hotelu. Pierwsza gwiazdka: CzystośćKluczem do profesjonalnej gościnności jest zarządzanie czasem. Nie inaczej jest w dziedzinie sprzątania. W hotelu opracowujemy ścisły grafik, przydzielając każdemu pomieszczeniu lub apartamentowi odpowiednią ilość czasu – na przykład 45 minut na średniej wielkości pokój. We własnym domu nie musisz sprzątać na czas, nie zaszkodzi jednak odrobina planowania i dyscypliny. Druga gwiazdka: PotrzebyJak czytać w myślach swoich gości? Ambitna obsługa hotelowa codziennie mierzy się z tym wyzwaniem. Ponieważ gościsz swoich bliskich, twoje zadanie jest dużo łatwiejsze. Poświęć chwilę na wyobrażenie sobie, czego może im brakować w twoim domu. Zacznij od zapewnienia swoim gościom miejsca na wygodne wypakowanie walizek i powieszenie ubrań. Jeśli ich wizyta ma miejsce pod twoją nieobecność, pamiętaj by zostawić na wierzchu dodatkowe koce, ręczniki, ściereczki, a nawet zapasowe szczoteczki do zębów dla zapominalskich. Trzecia gwiazdka: PoradyRecepcja dobrego hotelu to miejsce, w którym zaczerpnąć można wiedzy na wiele różnych tematów. Znajdująca się za nią osoba z chęcią skieruje cię do najlepszej pierogarni i podpowie, w którym muzeum warto spędzić popołudnie. Pomocny recepcjonista posiada wiedzę nie tylko na temat pobliskich bankomatów czy sklepów, ale i znajdujących się w regionie zabytków. Dla przykładu, goście Zamku Topacz dowiedzą się od obsługi o malowniczych dolnośląskich ścieżkach spacerowych i historycznych dzielnicach Wrocławia. Czyż twoi bliscy nie zasługują na podobne traktowanie? Zamiast marnować czas na czytanie opinii w Internecie, dzięki twoim sugestiom z łatwością zaplanują miły pobyt. Nie zapomnij także o wskazówkach „na deszczowy dzień”. Ciekawa lektura, gra planszowa i kilka ulotek do najlepszych restauracji z dowozem z pewnością sprawią, że twoi goście będą dobrze wspominać nawet brzydką pogodę. Czwarta gwiazdka: DetaleCzystość, wygoda oraz łatwy dostęp do informacji to podstawa udanego pobytu. Jeśli jednak chcesz zasłużyć na czwartą gwiazdkę, musisz zadbać o najdrobniejsze szczegóły. Aby upodobnić swój dom do hotelu, warto podpatrzeć kilka trików. Pięknie złożone, pachnące ręczniki z pewnością ucieszą twoich gości, ale jeśli chcesz ich oczarować, przygotuj także szlafroki. Różnorodne śniadanie w stylu kontynentalnym to kolejny sposób na wywołanie zachwytu – zwłaszcza, jeśli towarzyszyć mu będzie świeżo wyciskany sok. Obsługa luksusowych hoteli wie, jaką przyjemność sprawia gościom personalizacja. Nawet tak drobny szczegół, jak podpisane imieniem gościa cukierki, potrafią zapaść mu w pamięć na długo. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zamektopacz.pl. /źródlo - / |