Chcemy kupować zdrową żywność, ze sprawdzonych źródeł |
Wpisany przez S.Z. |
środa, 16 stycznia 2019 17:02 |
Chcemy kupować zdrową żywność, ze sprawdzonych źródełJuż 40% mieszkańców Polski deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje produkt, który określa jako zdrową żywność – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus. Jako miejsca zakupu respondenci wskazują przede wszystkim na: sklepy spożywcze (w tym dyskont, hipermarket), zakupy bezpośrednio od rolników, na targowisku i ryneczku. Szczegółowe wyniki badania oraz wnioski zostaną przedstawione podczas Agro Days. Dni Hodowcy, które odbędą się w Warszawie, w dniach 2 i 3 lutego 2019. Zdrowa żywność to krótka lista składnikówRespondenci, którzy wzięli udział w badaniu Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów, zdrową żywność określają jako: Żywność kupujemy ze sprawdzonego źródłaDla osób, które cenią szeroko rozumianą jakość i deklarują zdrowe zakupy, miejsce nabywania produktów jest uzależnione od kategorii zakupu. I tak, świeże mięso i wędliny kupowane są głównie w sklepie spożywczym ze stoiskiem mięsnym oraz sklepie specjalistycznym/u rzeźnika, jajka – od rolnika, ze wsi, z pewnego źródła, z kolei preferowanym miejscem dokonywania zakupu warzyw i owoców jest warzywniak. To najczęstsze i najbardziej pożądane miejsca dokonywania zakupu tych grup asortymentowych. Konsumentom blisko jest zatem do idei uporządkowania łańcucha żywności od pola do stołu, transparentnych zasad produkcji czy też pochodzenia produktów. Osoby biorące udział w badaniu nie pozostają obojętni wobec polskości produktów i producentów, liczy się „polskie pochodzenie i bliskość zakładów produkcyjnych co przekłada się na świeżość produktu” (wypowiedź spontaniczna respondenta). Polska jakość. Światowe trendyJuż 2 lutego 2019 roku konferencją Żywność pod presją? Odpowiedzialna produkcja, świadoma konsumpcja, rozpocznie się druga edycja Agro Days. Dni Hodowcy. Podczas konferencji zostaną zaprezentowane szczegółowe wyniki badania Zwyczaje zakupowe i żywieniowe konsumentów oraz wnioski, które pozwolą odpowiedzieć na wiele pytań, dotyczących preferencji konsumenckich mieszkańców Polski, ale i na tematy związane z zapotrzebowaniem produktowym rynku, poziomem świadomości konsumentów oraz odpowiedzialną produkcją. W panelu wezmą udział m.in. Łukasz Dominiak – dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa, Damian Kordas – zwycięzca programu Masterchef, Wiktor Szmulewicz – prezes Krajowej Izby Rolniczej, ale i hodowca bydła, Adam Zaleski – dyrektor generalny De Heus. /źródło - / |