Weekend z dzieckiem w Polsce - gdzie się nie nudzić? Drukuj Email
Wpisany przez S.Z.
poniedziałek, 07 sierpnia 2017 08:14

Weekend z dzieckiem w Polsce – gdzie dzieci nie będą się nudzić?

Wakacje to ulubiony okres w roku dla naszych dzieci, a dla pracujących rodziców to wyzwanie jak zaplanować im czas, by nie było w nim miejsca na nudę. Dla dzieci szczególnie rozwojowe są rodzinne wypady w miejsca, w których oprócz rozrywki, doświadczą i nauczą się czegoś nowego. Z myślą o rodzicach, którzy szukają ciekawych pomysłów na rodzinną wycieczkę, HomeToGo przygotowało propozycje miejsc w Polsce na weekendowe wyjazdy z dzieckiem.

– Wakacyjne wyjazdy, nawet te weekendowe, mają ogromny wpływ na rozwój dziecka – komentuje Marta Górska, Project Manager HomeToGo. – Jak pokazują badania, zmiana środowiska ćwiczy systemy w mózgu, których rozwój w domowych warunkach może być bardzo trudny lub wręcz niemożliwy. Wyjazdy dostarczają nowych bodźców do odkrywania, obserwowania, słuchania i dotykania. Podróżując, dzieci stykają się z różnymi, nieznanymi wcześniej sytuacjami, co pozwala im poszerzać horyzonty i uczy patrzenia na świat z różnych perspektyw.

Miejsca dla wielbicieli bajek

Największe muzeum w Polsce poświęcone bajkom i baśniom, Europejskie Centrum Bajki, znajduje się w Pacanowie. Można tam zobaczyć prawdziwe ziarnko grochu, które nie dawało spać księżniczce, piegi z Akademii Pana Kleksa czy spotykać Małego Księcia. Z kolei w Muzeum Dobranocek w Rzeszowie i Muzeum Animacji Se-ma-for w Łodzi dzieci mają okazję zapoznać się z bohaterami Misia Uszatka czy Przygód Misia Colargola. W muzeach obejrzymy lalki oraz fragmenty scenografii pochodzące z najciekawszych i najbardziej znanych filmów animowanych łódzkiego studia.

Miejsca dla małych odkrywców

Jeśli chcemy wybrać się na wędrówkę na świeżym powietrzu, warto zdecydować się na Baśniowy Szlak, który wiedzie przez doliny Czarnej Hańczy, Rospudy i Szeszupy. Na trasie czeka siedem przystanków zachęcających do wypoczynku, potocznie zwanych Wioskami Bajek, które bazują na twórczości Marii Konopnickiej, legendach regionalnych i wątkach baśniowych. Jeśli wolimy spacer w mieście, możemy wybrać się do Wrocławia pełnego krasnali. Szukanie stworków ułatwią nam aplikacje: Wrocławskie Krasnale, Go Wrocław Krasnale czy Wrocław Quest. Z kolei podróż dookoła świata zapewni nam Park Miniatur Świat Marzeń w Inwałdzie z 60-cioma doskonale odwzorcowanymi cudami architektonicznymi w pomniejszeniu, m.in.: Sfinksem, Taj Mahal czy Placem św. Piotra.

Miejsca dla przyszłych naukowców

Jeśli chcemy pokazać naszemu dziecku fascynujący świat nauki, wybierzmy się do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Centrum Hewelianum w Gdańsku czy Centrum Nauki Experyment w Gdyni. Frajda gwarantowana dla całej rodziny. Fizyka, chemia, robotyka – interaktywne wystawy pełne ciekawych eksperymentów pomogą nam zrozumieć prawa fizyki, chemii i biologii, z którymi spotykamy się na co dzień. W takim miejscu dzieci z łatwością poznają również zagadnienia optyki, robotyki czy astronomii.

Miejsca dla fanów dinozaurów

Dinozaury szczególnie fascynują dzieci w okresie dorastania. W Polsce istnieje kilkanaście parków zabaw o tematyce prehistorycznej. W Parku Nauki i Rozrywki JuraPark Krasiejów znajdziemy prehistoryczne oceanarium oraz prawie 70 gatunków dinozaurów, łącznie około 200 modeli naturalnej wielkości. W Zatorlandzie, niedaleko Krakowa, możemy z kolei zwiedzić Park ruchomych dinozaurów, w którym na gości czeka przeszło 100 różnych eksponatów, zarówno tych mniejszych, jak i gigantycznych gadów, które niegdyś siały postrach na Ziemi – to między innymi ogromne roślinożerne zauropody oraz T-Rex.

Pamiętajmy, że możliwości podróżowania z dziećmi jest wiele. Nie musimy decydować się na odległe destynacje. Nawet bliskie podróże pokazują, że świat jest pełen tajemnic, a ich odkrywanie znajduje się w zasięgu ręki każdego małego podróżnika.

/źródło - /