„Drugi dom” nad morzem marzeniem co 2. Polaka! |
Wpisany przez S.Z. |
poniedziałek, 11 listopada 2019 16:21 |
„Drugi dom” nad morzem marzeniem co 2. Polaka!
Kierunek - morze!Niemal 50 proc. ankietowanych wskazało wybrzeże jako miejsce, w którym chcieliby mieć swój „drugi dom”, do którego jeździliby np. na wakacje. Co ciekawe, tę lokalizację wybierały częściej kobiety - 53 proc., niż mężczyźni - 45 proc. „Drugi dom” nad morzem był najbardziej atrakcyjny dla grupy wiekowej 40-49 lat (52 proc.). A może góry?30 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu, swój „drugi dom” widziałoby po przeciwnej stronie mapy Polski - w górach. Tę lokalizację wskazywały najczęściej osoby w grupie wiekowej 30-39 lat (37 proc.) a najrzadziej osoby po 60. roku życia (25 proc.). Z dala od mista.Na trzecim miejscu Polacy wskazywali wieś (14 proc.) jako miejsce, w którym chcieliby mieć swoją drugą nieruchomość. Odpowiedź ta cieszyła się największą popularnością grupie wiekowej powyżej 60. roku życia (18 proc.), a najmniejszą u respondentów pomiędzy 40. a 49. rokiem życia – 8 proc. „Drugi dom” - co bierzemy pod uwagę?Lokalizacja okazuje się kluczowym kryterium, którym kierowaliby się Polacy przy wyborze „drugiego domu”. Decydując się na zakup kolejnej nieruchomości aż 63 proc. respondentów wybrałoby nieruchomość znajdującą się w Polsce, a tylko 22 proc. zdecydowałaby się na dom za granicą. Równie dużo, bo 59 proc. ankietowanych chciałoby, żeby ich „drugi dom” znalazł się w otoczeniu przyrody, a dla 38 proc. ważny byłby dobry dojazd. Ponad 1/4 ankietowanych (28 proc.) przy wyborze „drugiego domu” zwróciłaby uwagę także na to, czy w sąsiedztwie znajdują się atrakcje turystyczne. Dla niemal 18 proc. nie bez znaczenia byłaby architektura i design, wyróżniające nieruchomość, a prawie 15 proc. respondentów sprawdziłoby, czy w otoczeniu znajdują się obiekty handlowo-usługowe. Dla blisko 2 proc. biorących udział w badaniu Polaków ważny byłby również spokój czy czyste powietrze. Wave Apartments – „drugi dom” z widokiem na BałtykPotrzeby Polaków dostrzegają deweloperzy, a ich odpowiedzią na nie są inwestycje o całorocznym charakterze, zlokalizowane w bliskim sąsiedztwie natury. Przykładem jest kompleks 5. apartamentowców Wave Apartments, powstający przy plaży w Międzyzdrojach. Inwestycja potwierdza wyniki badania i pokazuje, że zainteresowanie „drugim domem” nad morzem jest duże – pomimo tego, że pierwszy etap inwestycji zostanie oddany w I kwartale 2021 roku, to już 40% apartamentów znalazło swoich właścicieli.
O badaniu: Badanie Omnibus zostało zrealizowane przez dom badawczy Biostat w październiku 2019 roku na zlecenie Green House Development. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 osób w wieku 18-59 lat. Celem ogólnopolskiego badania było sprawdzenie preferencji Polaków w zakresie zakupu „drugiego domu” oraz inwestowania wolnych środków. /źródło - / |
Poprawiony: poniedziałek, 11 listopada 2019 16:46 |