O kosmetykach naturalnych |
Wpisany przez S.Z. | ||
sobota, 12 października 2019 12:00 | ||
Coraz więcej polek docenia kismetyki naturalne, czy czeka nas kosmetyczna rewolucja?Aż 93 proc. Polek z dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców deklaruje, że używa kosmetyków naturalnych. Przy czym co dziesiąta z ankietowanych używa wyłącznie takich preparatów - wynika z badania Instytutu Badawczego SW Research, przeprowadzonego w czerwcu 2019 roku na zlecenie organizatorów targów kosmetyków naturalnych Ekocuda . Co kieruje Polkami, które coraz chętniej sięgają po kosmetyki inspirowane naturą?
Kiedy bycie eko zaczęło być trendy, spekulowano, że będzie to moda, która jak wszystkie, szybko przeminie. Obserwując rozwój tego rynku na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie widać, że mówienie o modzie jest tu nie na miejscu, a wręcz można głośno stwierdzić, że to nowy styl życia, który świadomie wybiera coraz więcej Polaków. ZMIANA NAWYKÓW KONSUMENCKICH – ROŚNIE ŚWIADOMOŚĆ POLEKKosmetyki naturalne mają coraz większe rzesze zwolenników. Konsumentki wybierają bowiem coraz bardziej świadomie – lepiej rozumieją swoje potrzeby i wymagania. Przeważająca liczba ankietowanych (70 proc.) utrzymuje, że w ostatnich latach gruntownie zmieniło się ich podejście do składu wybieranych produktów. A co za tym idzie - teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości. Zmiany widać również w nastawieniu konsumentek do cen produktów. Aż 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że jest skłonnych wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł. ZDROWY STYL ŻYCIA - BUDUJE SPOŁECZNOŚĆWraz z rosnącym zapotrzebowaniem na kosmetyki naturalne, przybywa miejsc, gdzie można je zakupić. Badania pokazały, że Polki najchętniej kupują preparaty naturalne w popularnych drogeriach (56 proc.) oraz w sklepach online (również 56 proc.). Coraz częściej (28 proc. ankietowanych) wybierają też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych.
INTERNET - GŁÓWNE ŹRÓDŁO INFORMACJI O KOSMETYKACH NATURALNYCHBadanie pokazuje, że głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest Internet - przede wszystkim grupy skupiające osoby zainteresowane tym tematem (wskazuje na nie 51 proc. ankietowanych), blogi, a coraz częściej także vlogi kosmetyczne, którymi inspiruje się 40 proc. badanych. Z kolei 35 proc. respondentek polega na opiniach i poleceniach znajomych. Ponadto co piąta z ankietowanych kobiet korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu. /źródlo - / |